24 Ağustos 2010 Salı

Kriket Dünyası Pakistan'a Yardım Elini Uzatıyor



26 Temmuz’dan beri Pakistan’ı etkileyen ve çok büyük zarar veren sel felaketinin uluslararası yardım kuruluşlarını harekete geçirmesinden sonra kriket dünyasından da Pakistan’a yardım çabaları arttı. Yaklaşık 20 milyon kişinin etkilendiği felaket sonrası Pakistan Kriket Kurulu yardım amaçlı bir maç organizasyonu için çalışmalara başladı. Cumartesi günü sonuçlanan İngiltere-Pakistan test maçı sonrasında her 2 takım oyuncuları da aldıkları maç paralarını yardım için bağışlamışlardı. Uluslararası Kriket Konseyi’nin bir karma takım oluşturup Pakistan’da yardım maçı organize etmeyi düşündüklerini açıklamasını takiben Zimbabwe Kriket Kurulu en somut adımı atmak için girişimlerini hızlandırdı.
2006 yılından beri Test maçı oynamayan ve Test statüsüne geri dönmek için çabalayan Zimbabwe, Pakistan’da kriket maçı oynamak için başvuruda bulundu. Hatırlanacağı gibi 2009 Mart ayında Lahore’da Sri Lanka takımını taşıyan otobüsün ve eşlik eden kafilenin saldırıya uğramasından sonra Pakistan’da her türlü uluslararası kriket maçları durdurulmuştu. Zimbabwe Kriket Kurulu başkanı Peter Chingoka yaptığı açıklamada ‘Şu anda aklımızdaki tek düşünce insanların acısını azaltıp yardım edebilmek, bunun için Pakistan’da oynamaya hazırız’ diyerek maçın en uygun zamanda oynanabilmesi için çaba sarf ettiklerini belirtti.

Pakistan’daki yardım faaliyetleri için çalışan ve bağış kabul eden kuruşların bir listesine şu adresten ulaşabilirsiniz. http://www.chowrangi.com/donation-links-and-relief-resources-for-pakistan-flood-victims.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder